Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Ambulante begeleiding wordt binnen het onderwijs gedefinieerd als een taak. In dit boek wordt de professionaliteit die nodig is om de verantwoordelijkheid over het welzijn van speciale kinderen te dragen in kaart gebracht. Op twee manieren wordt antwoord gegeven op de vraag waarin Ambulant Begeleider competent dient te zijn. Dit meesterschap wordt uitgewerkt in een competentiemodel ten aanzien van de begeleiding van leerlingen met een auditieve, communicatieve beperking. Daarnaast wordt een algemeen of generiek competentieprofiel AB gepresenteerd. Op basis hiervan kan elke Dienst Ambulante Begeleiding of school eigen accenten leggen. Tevens wordt aangegeven wat het werken met competenties voor de individuele AB-er kan betekenen. In diverse bijlagen worden projectresultaten beschikbaar gesteld. De beschrijving van een instrument voor de evaluatie van Ambulante Begeleiding in het kader van kwaliteit en kwliteitszorg besluit dit boek. (Bron: covertekst)
Choose an application
2015
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactische principes. --- supervisie --- Social welfare methods --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- #KVHB:Supervisie --- Supervisie --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs, sociale vaardigheden --- Communicatie --- Begeleiding ; onderwijs
Choose an application
7 p.
Gifted children --- Parents of gifted children --- Education --- 462.1 --- Kinderen met problemen --- Hoogbegaafde kinderen --- 159.922.76 --- Hoogbegaafde kinderen : basisonderwijs --- Hoogbegaafdheid --- Begeleiding ; onderwijs --- Basisonderwijs --- Kinderen --- 159.922.76 Probleemkinderen. Buitengewoon begaafde kinderen --- Probleemkinderen. Buitengewoon begaafde kinderen
Choose an application
250 Begrippen van het onderwijs is een handig naslagwerk met begrippen die er toe doen in de dagelijkse onderwijspraktijk. Praktische informatie over actuele onderwijskundige begrippen en theoretische achtergronden gaan in dit prettig leesbare boek hand in hand. 250 Begrippen van het onderwijs biedt niet alleen compacte informatie en achtergronden over onderwijskundige begrippen, maar geeft ook nuttige tips over hoe deze in de praktijk toegepast kunnen worden. 250 Begrippen van het onderwijs is niet alleen voor studenten van lerarenopleidingen een handig hulpmiddel. Het biedt ook docenten in de praktijk een compact naslagwerk. De begrippen zijn ingedeeld naar toepassingsgebieden als onderwijsontwerp, didactiek en beoordeling en begeleiding. Daarnaast ontbreken begrippen over ICT en over kwaliteit van het onderwijs niet. Handige zoekindexen zijn in het boek opgenomen, waaronder een speciaal gerelateerd aan de zeven competenties zoals de lerarenopleidingen die hanteren. De website biedt links naar meer informatie, tests, praktische tips en tools voor het ontwikkelen van onderwijs.
Onderwijs --- Onderwijskunde. --- Nederland. --- leren --- evaluatie (onderwijs) --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- kwaliteit --- School management --- onderwijsorganisatie --- didactiek --- 450.4 --- Begeleiding(Coaching) --- Didactiek --- Evaluatie --- Kwaliteitszorg --- Leren --- Onderwijskunde --- Onderwijsorganisatie --- Begeleiding (Coaching) --- Evaluatie (Beoordeling) --- ICT --- Begeleiding ; onderwijs --- Onderwijs; algemeen --- Onderwijspraktijk --- Onderwijs ; woordenboeken --- (zie ook: Schoolrapporten) --- departement Algemeen 11 --- onderwijskundige begrippen --- kwaliteitszorg --- Terminologie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Mijn studiebegeleider is niet zomaar een agenda waarin de leerlingen hun lessen en huistaken noteren. Deze uitgave wil hen leren hoe ze hun studieactiviteiten efficiënt kunnen plannen. Daarnaast wil hij ook een hulp zijn bij het verwerven van een goede studiehouding. Uiteraard is hierbij de samenwerking tussen school en thuis zeer belangrijk. Er wordt dan ook wekelijks ruimte voorzien voor opmerkingen of suggesties van de leerkracht en de ouders. Elke week staat een bepaalde studiehouding centraal. Soms is dat aandachtspunt reeds aangegeven. Als dat niet het geval is, maken de kinderen in overleg met u een keuze uit de lijst vooraan op de cover. Het hoofddoel van het werken met weekpunten is leren reflecteren over de eigen denk-, werk- en leerprocessen. Door deze reflecties met de leerlingen te bespreken, geeft u een concrete invulling van de eindtermen 'leren leren'.
Leren leren. --- Ouderparticipatie --- Planning. --- Studievaardigheden --- Basisonderwijs. --- studievaardigheden --- lager onderwijs 4de jaar (doelgroep) --- schoolagenda --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Study methods --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Didactics of primary education --- 450.8 --- basisonderwijs --- studiebegeleiding --- studiemethoden --- Leren leren --- Schoolagenda's(agenda's) --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- 2e graad l.o. --- 475.6 --- 4e leerjaar l.o. --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Handboek/cursus --- Leren --- Schoolagenda's --- Studiemethoden --- . --- Begeleiding ; onderwijs --- Studiebegeleiding ; lagere school --- Studiemethode ; lagere school --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Informatiekunde --- (zie ook: Studiemethoden) --- (zie ook: interactief leren) --- 2e graad l.o --- 4e leerjaar l.o --- #BSCH: vak: schoolagenda --- Schoolbooks - Didactic material --- Studiemethode --- Schoolagenda
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|